onsdag 2. oktober 2013

Oppussing av ildsted

Jeg viste dere tidligere et innlegg om Stua før og etter. Det jeg ikke viste dere i det innlegget var fyringsplassen. Jeg eeeelsker å fyre med ved! Lyden, varmen, stemningen av flammene..herlig!


Tønna som jeg bruker som veddunk har jeg kjøpt på Kremmerhuset. Digger den! Syns den passer utrolig godt inn, og den rommer mye ved.

Da vi kjøpte huset var det en peis her som så slik ut:


Et digert berg av stein...! Da vi flytta inn malte vi alt sammen grått. Jeg skulle IKKE ha rød mur.. Og jeg ville heller ikke ha det tradisjonelle hvite. Hvitt blir jo så fort sotete rundt ovnen! Med lyse vegger ellers, ble det dermed mer logisk for meg å male i mørk grått, nærmere bestemt Jotun Matrix.


For et år siden plukket vi også fra hverandre peisen som sto der. Den ga jo overhodet ingen holdbar varme. Så vi investerte i en klebersteinsovn, som er SUPER på å gi deilig varme!


Klokka, "Every moment holds the possibility of a miracle", er fra Casa Interiør. Og ja, dere som er litt observante ser selvfølgelig at det sniker seg fram en bit av murveggen som ikke er gjort noe med... :-P Vi kommer ikke til med å få satt på flere "steiner" inni der, så må bare male det. Men ting tar tid! :-P

Lykta på gulvet er fra Perfect Home.

- Monica


edit: I det jeg publiserte innlegget så jeg at månedens utfordring hos NIB er "Varm og gnistrende høst". Slenger meg derfor med i utfordringen! Vil DU være med, eller se andre flotte bidrag kan du ta en titt HER.

13 kommentarer:

  1. Så stilig med grå mur! Ble en kjempefin helhet her :)
    Kos deg med varmen nå som kveldene blir stadig kaldere!
    - Ingrid

    SvarSlett
  2. Wow for en forandring! Så tøft med grå mur:) virkelig en helt.ny stue:)

    Fin helg til deg!
    Klem

    SvarSlett
  3. Ojoj, FOR en forandring, skikkelig tøft :-)

    SvarSlett
  4. Den fargen likte jeg skikkelig godt. Kan jeg spørre hvor mange strøk av Matrix du har?

    SvarSlett
    Svar
    1. Og hvilken type Jotun?

      Slett
    2. ..og det er 2 hele strøk med maling, og flekkvis 3 strøk! ;)

      Slett
    3. Tusen takk for svarene jeg fikk :) Har nå malt vår mur i samme farge og er strålende fornøyd :)

      Slett
    4. Så utrolig bra! Kos deg med "ny" mur og fyring! :)

      Slett
  5. Kjempefint ble det! :)
    Er det lenge siden du kjøpte vedkurven på kremmerhuset? Den hadde passet perfekt her også, men jeg finner den i alle fall ikke på nettsidene deres :(

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! :) Ja, det er dessverre en stund siden jeg kjøpte den. Nærmere 2år..så må vel evt være hvis det er en butikk som har igjen en på lageret! :)

      Slett
  6. Hvor mange liter maling holdt det med? Vi har en mur som går rundt hele så er litt usikker på hvor mye jeg må kjøpe. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Må bare beklage, det husker jeg ikke, men det gikk med en god del! 😉

      Slett

Jeg setter STOR pris på om du vil legge igjen en hilsen! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...