søndag 10. november 2013

Spidermankake til 5 årsdagen!

I helga har vi feiret vår fine, gode gutt som ble 5 år i går! Han ønsket seg spidermankake og angry birds-kake....men det ble kun spiderman. Gutten var heldigvis uansett fornøyd!


Jeg måtte lage kaka på fredag, og har litt dårlig erfaring med å pynte kake med marsipan dagen i forveien.. Dermed valgte jeg å lage marshmallowfontant (MMF).

Jeg søkte på nett etter tips til å pynte og har nærmest gjort en blåkopi av Anette sin kake. Takk for inspirasjon!


Oppskrift på MMF:

1 pose (300 gr) marshmallows
3 ss vann
3 ss matolje
600-700 gram melis

Marshmallows, vann og olje smeltes i en stor bolle i micro'n. Sjekk etter hvert 30. sekund, for at det ikke skal bli brent, eller at microen blir full av marshmallows.
Rør inn litt og litt melis, det blir JÆVLI seigt, og man tror at det hele går i dass, men det blir, det blir! ☺ Da det begynner å feste seg litt, gå over til å kna med hendene, helt til det blir en fast klump. MMF'en er nå hvit og fin, og den kan gjerne brukes sånn, eller tilsettes den fargen du ønsker. MMF kan oppbevares i tett pose i romtemperatur. Den kan også fryses, men dette skal visstnok ikke være  nødvendig, da den skal være holdbar i lang tid. 


Jeg lagde også cupcakes av sjokolademuffins og ostefrosting, og pyntet de med selvlaget Spiderman-pynt. Dette gjorde jeg enkelt med spidermanbokbind, papp, lim og tannpirkere. En veldig lettvint DIY (Do It Yourself) Og 5-åringen vår var egentlig aaaltfor fjåsete til å stille på bilder! *fnis* 

I tillegg lagde jeg storfavoritten Pavlova som jeg tidligere har lagt ut oppskrift på HER.

Ønsker alle en fin ukestart i morgen!

- Monica

2 kommentarer:

  1. Å herlighet så flink du er til å bake og styre og stelle! Heldig, heldig veslegutt!

    klem

    SvarSlett
  2. Takk for gode og støttende ord inne hos meg :)

    Ønsker deg en fabelaktig helg!
    Her legger vi bak oss en intens jobbuke, så denne helgen er helt fri for planer *digg*
    Stooor klem
    -Maia

    SvarSlett

Jeg setter STOR pris på om du vil legge igjen en hilsen! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...