søndag 27. januar 2019

Kyllingform med chili, bacon og cashew

Nydelig middagsrett! 


Her brukte jeg:

9 kyllingfileter (ca 1800 gram)
kyllingkrydder
2 matfløte
3 ss chilisaus (sterk type, slik man får i innvandrerbutikker)
1 purreløk
150 gram cashewnøtter
300 gram bacon

Mengden kyllingfilet jeg her har brukt var definitivt i overkant, kan sikkert reduseres litt, uten at man endrer nevneverdig på noen av de andre ingrediensene! ;)


Skjær opp kyllingfiletene i biter med litt størrelse på. Stek de lett i panna med smør og kyllingkrydder. Ha kyllingen i ei ildfast form.

Ha i chilisaus etter smak i fløten. Jeg brukte 3 ss, og det vil jeg si er en mengde som de fleste kan like. Jeg som sjøl er veldig glad i krydra og gjerne litt sterk mat, vil nok øke til 4 ss neste gang! Hell fløteblandingen over kyllingen i forma. Fløten skal ikke dekke kyllingen fullstendig, toppen av kyllingen skal fortsatt vises.

Purreløken skjæres opp, og surres med litt smør i panna til den er blank. Fordel purren som et "lokk" i forma, før den settes inn i ovnen på 200 grader i bortimot 20 minutter. 

Bacon skjæres i små biter og stekes i panna. Etter forma har stått ca 20 minutter i ovnen, tas den ut igjen, og baconet og cashewnøttene strøs over. Sett forma inn igjen i ovnen, og la den stå i 7-8 minutter til. 

Jeg serverte med ris, salat og hvitløksbrød.


Bon apetitt! 

-Monica :)

2 kommentarer:

  1. Smakte helt fortreffelig 🤗 tusen takk for nydelig mat🤗

    SvarSlett
  2. Fikk denne retten hos min svigerinne.
    Helt nydelig rett !

    SvarSlett

Jeg setter STOR pris på om du vil legge igjen en hilsen! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...